Opdrachten Bevers

Opdracht 14

Vogelnestje

De vogels zijn buiten bezig met het maken van hun nestjes. Kunnen jullie dat ook? Maak maar een mooi nestje met vogeltjes! Succes!

Opdracht 13

Wasknijpers

Je kan hele leuke dingen doen met wasknijpers. Kijk maar eens naar deze leuke voorbeelden. Nu is het jouw beurt! Succes!

Opdracht 12

Paasstok

Het is bijna Pasen! Daarom is de opdracht om een mooie paasstok te maken!

Opdracht 11

Natuur in huis

Helaas mogen we nu niet lekker het bos in. Wij missen die natuur wel een beetje. Gelukkig kunnen we de natuur ook naar binnen halen! Kijk maar eens goed naar dit filmpje (in de link).

Opdracht 10

Schaduw tekenen

Jaa! De zon schijnt weer! Door een voorwerp, zoals een fiets, in de zon te zetten krijg je natuurlijk een schaduw op de grond. Deze schaduw kan je gebruiken om met stoepkrijt een mooie tekening te maken.

Opdracht 9

Bloemen

Bloemen zorgen meestal voor vrolijkheid! Daarom aan jullie de opdracht om mooie bloemen te maken op een bijzondere manier. Hiernaast zijn een voorbeelden te zien!

Opdracht 8

Eierdozen

Er zijn super wel leuke dingen die je kan doen met een eierdoos! Eet snel alle eieren op, zodat je de lege doos kan gebruiken om mee te knutselen.
Je kan er bijvoorbeeld een mooie krokodil of auto van maken.
Natuurlijk kan je de doos ook in stukjes knippen om er een bosje bloemen of pinguïns van te maken.

We zijn benieuwd wat jullie ervan gaan maken!

Opdracht 7

Knikkerbaan

Maak je eigen knikkerbaan. Je kan met allerlei verschillende spullen een knikkerbaan maken, denk hierbij aan bijvoorbeeld wc-rolletjes.
We zouden graag foto’s krijgen van hoe jullie je knikkerbaan maken en als het mogelijk is een filmpje waarin je laat zien of je knikkerbaan het goed doet.

Opdracht 6

Wc-rol dieren

Er zijn zoveel leuke dingen die je kan doen met een wc-rolletje.
Deze dieren kun je er bijvoorbeeld van maken.
Wat is jouw lievelingsdier? Zou je dat kunnen maken?
Natuurlijk mag je ook meerdere dieren maken! Zo kan je een hele dierentuin maken.

Opdracht 5

Bouw je eigen vliegtuig!

Dit is nog eens een papieren vliegtuig!
In het bijgevoegde filmpje wordt duidelijk uitgelegd hoe je zo’n mooi vliegtuig kan maken van een fles en papier.

Opdracht 4

Schilderij

Maak een schilderij op een creatieve manier. Met (schilders)tape kun je lijnen op je papier plakken, zodat je verschillende vlakken krijgt. Daarna kun je een mooi kunstwerk met verf er overheen maken. Mocht je geen geschikte tape hebben, dan kun je natuurlijk ook stroken papier gebruiken. Pas dan wel op dat de papieren stroken niet te veel verschuiven.

Opdracht 3

Bootje maken

Zoek uit de tuin verschillende takjes. Het makkelijkste is als de takjes(1) ongeveer even lang zijn.
Leg deze naast elkaar. Leg een ander takje(2) daar dwars op en knoop de takjes (1) aan het dwars liggende takje (2) vast. (Soms kan een lijmpistool ook een beetje helpen).

Knip een vierkant uit een stukje papier. Dit wordt je zeil. Het zeil kun je mooi versieren, door er een mooie tekening of knustelwerkje op te maken. Vergeet niet dat een zeil 2 kanten heeft. Het zeil maak je vast een nog een takje en deze zet je rechtop op je bootje.
En varen maar!

Opdracht 2

Eigen letter maken

Met welke letter begint jouw naam?
Maak deze letter door takjes uit de tuin (of satéprikkers) aan elkaar te maken. Deze letter kun je mooi versieren door er touw/wol om de takjes te wikkelen.

Begint jouw naam bijvoorbeeld met de E?
Dan zoek je 4 takjes.
En maak je de takjes op de rode stippen aan elkaar vast, zoals hieronder in het plaatje te zien is.

Opdracht 1

Een eigen gemaakte dromenvanger (op de scouting manier)

Zoek in de tuin 3 mooie rechte stokjes die ongeveer even lang zijn (kan ook 3 satéprikkers).
Pak een bolletje wol of touw en knoop (zoals op de foto te zien) de takjes aan elkaar. Probeer er op deze manier een mooie driehoek van te maken.
Heb je wol of touw over? Versier je driehoek dan. Dit kan natuurlijk ook met papier.

Succes! We zijn benieuwd naar jullie creaties!