Opdrachten Welpen

Opdracht 12

Weerwolven van wakkerdam

Jullie kennen natuurlijk allemaal het spel weerwolven van wakkerdam, maar hoe ziet het dorp van weerwolven van wakkerdam eruit? Knutsel of teken het dorp zo mooi mogelijk.

Opdracht 11

Knikkerbaan

Maak een knikkerbaan/golfbalbaan door je huis met verschillende obstakels, stuiters, bochten.

Succes!

Opdracht 10

M&M regenboog

Voor deze opdracht gaan jullie een regenboog maken met M&M’s. Eerst leg je de M&M’s op de rand van het bord, in het patroon wat jij leuk vind. Daarna giet je warm water in het bord, even wacht en zie wat er gebeurd.

Wij zijn erg benieuwd naar jullie creaties.

Succes!!

Opdracht 9

Geschiedenis van de welpen

De welpen bestaan dit jaar 100 jaar en er is in die 100 jaar een hoop gebeurd. Ga op zoek naar een stukje geschiedenis over de welpen en beantwoord daarmee de volgende vragen. Een handige website is.

1. Wie is er begonnen met scouting in Engeland?
  2. In welk jaar begon hij met scouting?
  3. In welk jaar startten de welpen speltakken in Engeland?
  4. Welk verhaal is gebruikt voor de welpen speltak?
  5. Wie schreef het verhaal voor de welpen speltak?
  6. Voor welke leeftijden zijn de welpen?
  7. In welk jaar is de eerste scoutinggroep in Nederland begonnen?
  8. In welk jaar begonnen de welpen in Nederland?
  9. Naast de welpen waren er nog 3 speltakken voor dezelfde leeftijdsgroep, welke waren dat?
  10. Sinds welk jaar zijn alle jongens en meisjes speltakken voor deze leeftijd welpen?

In de jungle zijn een heleboel jungledieren. Maak een tekening van je favoriete jungledier en schrijf erbij hoe hij/zij heet.

Let op!!! Deze opdracht is voor het insigne ‘100 jaar welpen’. Je moet alle opdrachten hiervoor doen om het insigne te verdienen.

Opdracht 8

Vertel het anderen

Andere mensen vertellen wat zo leuk is aan scouting gaat een beetje moeilijk als je binnen zit, maar wij zijn als leiding wel heel benieuwd wat jullie van de opkomsten vinden.

Maak een lijstje van:

–        Activiteiten die we bij scouting doen en die je heel leuk vindt.

–        Activiteiten die we bij scouting doen en die je niet zo leuk vindt.

–        Activiteiten die we (nog) niet bij scouting doen, maar die je wel leuk zou vinden om te doen.

Opdracht 7

Feest

Zoals jullie weten bestaan de welpen dit jaar 100 jaar, dat is natuurlijk wel een feestje waard! Maak mooie slingers en een feesthoed en als je wilt nog meer. Stuur een foto op van je versiersels voor het feest, met jezelf in feeststemming erbij. Het moet duidelijk zijn dat het feest voor 100 jaar welpen is.

Opdracht 6

Stripverhaal

Zoals jullie weten bestaan de welpen dit jaar 100 jaar, om dit te vieren is er ook een podcast uitgebracht (zie link). Voor deze opdracht gaan jullie 1 of meerdere van afleveringen hiervan luisteren. Daarna kun je er een mooi stripverhaal van tekenen en deze mogen jullie inleveren. Wij zijn erg benieuwd naar jullie strips.

Opdracht 5

Muziek maken

Maak je eigen muziekinstrument en ga lekker muziek maken! Wel rekening houden met je ouders :p (hier wat ideeën, maar zelf iets verzinnen kan ook)

Succes!

Opdracht 4

Collage maken

Maak een collage van je oude tijdschriften, dit kan een dier zijn, maar kan ook iets anders zijn. Lekker knippen en plakken!

Tip: teken eerst de vorm die je wil hebben en plak zo de vorm vol. Succes!

Opdracht 3

Kubisme kunst:

Maak een mooie tekening en verdeel deze nu in vakken! Kijk goed naar welke kleur welk vakje krijgt.
Zo heb je simpel kubisme kunst!

Wij zijn heel erg benieuwd naar jullie resultaten

Opdracht 2

Toilet rol dieren

Zoals jullie weten draaien wij met de welpen in het thema jungle boek. Voor deze opdracht gaan jullie daarom een dier maken van een lege toiletrol / keukenrol.

Opdracht 1

Even voorstellen:

Maak je eigen naam op een creatieve manier! Met tape kun je de letters afplakken en er een mooi kunstwerk met verf overheen maken. Mocht je geen geschikt tape hebben, kun natuurlijk ook papier gebruiken! Pas dan wel op voor het verschuiven van het papier.